اهداف
1- اشاعه فرهنگ زیباشناختی و ارتقاء سواد بصری در اقشار جامعه.
2- حفظ ، تولید و به جریان انداختن موضوع نقاشی دیواری در شهر
3- حمایت از هنرمندان متخصص نقاشی دیواری جهت الگوسازی در این زمینه.
4- تشویق و ترغیب دانشجویان دانشکده های هنری و هنرستانهاجهت زمینه سازی تجربه های هنری و حرفه ای.
5- انتقال مفاهیم و پیام های ارزشی از طریق هنر نقاشی و نقش برجسته.
6- سازماندهی و برنامه ریزی همکاری تخصصی با انجمن های هنری .
7- جذب ایده ها و طرح های خلاق در موضوع نقاشی دیواری.
8- ارائه استانداردهای مدون تکنیکی و تخصصی در طراحی و اجرای آثار.
9- ایجاد فضاهای متین ، آرام و روح افزا در منظر شهری در قالب های بصری مختلف ، با تکنیک های و موضوعات متناسب.
رویکردها
کلیه رویکردها دارای زیرساخت هنری است و براساس اصول تجسمی شکل میگیرد با چنین پیش فرضی رویکردهای ذیل قابل توجه است :
1- رویکردهای فرهنگی ، اجتماعی ، ملی ، مذهبی
این رویکرد شامل آثاری می شود که امور فرهنگی و ... را به لحاظ موضوع ، جایگاه و نحوة برخورد بصری و تکنیکی مدنظر قرار می دهد.
2- رویکردهای بهینه سازی فضای بصری
آثاری هستندکه فضاهای مختلف شهری را به لحاظ بصری و در ارتباط با معماری به طور خاص مورد مطالعه قرار می دهند و معمولاً به تعدیل و آرام سازی فضاهای مرتبط در مجموعه دیوار می پردازند، یا دیوارهایی که ایجاد بن بست بصری نموده اند را با نقاشی ، عمق و کارکرد بصری متناسب می بخشند.در این رویکردکاربرد تکنیک های مختلف علی الخصوص تکنولوژیهای مدرن کاربردویژه ای میتواند داشته باشد.
3- رویکردهای تزیینی و دکوراتیو
با اینکه این رویکرد غالباً در فضاهای داخلی وجود دارد اما در بسیاری از فضاهای شهری نیز می تواند کاربردی خاص داشته باشد علی الخصوص دیوارها یا مجموعه دیوارهایی که در بافت داخلی تر مناطق شهری (محله ها ، پارک های محلی و ..) وجود دارد.
4- رویکردهای اقتصادی ، تبلیغاتی
این رویکرد که غالباً در حیطة گرافیک شهری و فضای تبلیغات تعریف می شود در دیدگاه تخصصی جایگاه یک پروژة بصری را دارد. لذا مجموعه تبلیغات اقتصادی ، صنعتی ، تجاری ، فرهنگی ، هنری و ... به نوعی دارای پیام رسانی مدت دار می باشد از رویکردهایی است که الزاماً باید دارای اساس تجسمی – کاربردی داشته باشد و براصول فنی تصویر منطبق باشد.